Tuesday, November 5, 2013

MISTERI SUKMA PAHANG

As-salam
Hai semua!! Alhamdulillah, jumpa lagi kita yerk.. 3 hari 3 post, semangat bukan? Haha. Moga-moga semangat ini terus berkobar-kobar. Fuhh fuhh. Doa seluruh badan.
Ok. Sebelum aku tulis lagi panjang, aku nak beritau dulu korang semua yang aku akan update blog menerusi 2 cara, iaitu dengan handphone note 3 aku yang serba canggih ni dan juga dengan laptop dell yang hitam menawan. Kalau melalui handphone, post tersebut akan lebih kepada cerita pendek untuk hiburan semata, manakala kalau dengan laptop plak, post tersebut akan lebih panjang, lebih serius, lebih berinfo dan lebih comel. Macam comel je, macam comel je. Hehe.
Dah, dah.. kali ni nak cerita kisah yang berlaku kira-kira 3 tahun lepas. Waktu tu, aku tengah makan kat restoran tupai-tupai berdekatan dengan giant shah alam. Ada 5 orang kesemuanya, aku, paan, adam, alip n ayep.
Tengah khusyuk makan-makan time tu, tetiba aku kluarkan soalan.
Aku: siapa tahu apa yang berlaku pada tahun 1996?
Kawan-kawan aku cuba bagi macam-macam jawapan, tp tak ada sorang pun yang betul. At last, aku pun tunjuklah kat baju yang adam pakai.
Aku: tu kat baju adam tu. Sukma pahang 1996.
Semua orang terus gelak kuat-kuat. Haha.
Si adam tu dia jenis low profile. Dia suka pakai baju yang ada tulis macam tu. Contoh, sukma pahang 1996 ke, larian bomba 2001 ke.
Sekian sahaja post kali ni. Btw, try korang teka, kali ni aku post guna handphone or laptop? Hehe.

8 comments:

  1. hahhaha mesti pakai hand phone kan ?

    ReplyDelete
  2. hehe..akak baru nak teka dik..tak kisahlah asal apa yang kita lakukan..perkatakan membawa manfaat untuk diri sendiri juga orang lain..buat orang tersenyum pun kita peroleh pahala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Yup, insyaAllah. Semoga kita menjadi insan yang disayangi Allah fan makhlukNya

      Delete
  3. Macam suspen jer... macam suspen jer hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. tajuk kena suspen, barulah pembaca rasa nak baca. heheh

      Delete
  4. bile duk ngn kwn2 mcm karenah keluar.. boleh tahan lawak gak la.. hihi

    ReplyDelete

ImFact: JENAMA KERETA YANG ADA NAMA CINA

Assalamualaikum Baru-baru ni duk kecoh kononnya Proton kena tukar nama selepas Geely milik syarikat China membeli 49.9% lot saham P...