catatan hati seorang perantau hakiki

As-Salam


Alhamdulillah, setelah 2 hari kita tak bertemu, akhirnya ada juga masa terluang untuk aku tulis blog lagi.. sebenarnya, sejak 2, 3, 4, 5 menjak ni,, aku busy sket buat persedian untuk academic conferance.. so,, memang tak de masa nak menulis.. maaf yerk... 

ok lah,, kali ni aku nak buat benda baru sket kat blog aku, iaitu review untuk adroid's app.. aku pilih android sebab aku ni pengguna android yang sejati.. dari dulu lagi aku guna android je dan yg terbaru Samsung Galaxy Note 3.. 

untuk app yang pertama, aku pilih Timely... bagi aku, Timely ni satu app yang amat terbaik untuk jam lonceng... so, bagi yang kaki susah bangun tidor tu, app ni memang sesuai bebenor ngan korang.. tambah-tambah lagi korang kurang bijak dengan matematik.. sebab ape? sebabnya kita boleh set kalau loceng berbunyi, macam mana cara nak stop bunyi tu.. ada cara kena jawab soalan matematik, ada cara kena susun bentuk dan ada juga cara kena ikut pattern yang dia bagi..


kalau ikut gambar kat atas,,dari kiri ialah patter, soalan matematik, dan yang terakhir ialah susun sama bentuk...


selain tu, kalau korang tengok gambar kat atas ni, Timely gak dilengkapi dengan fungsi Smart Rise. Smart Rise ni fungsi dia ialah 30 minit sebelum alarm sebenar berbunyi, satu melodi akan digunakan untuk kejutkan kita dari light sleep.. so, secara ringkas nya, satu melodi digunakan untuk kejutkan kita dari tidor lena kepada tido yang tak beberapa lena supaya bila alarm sebenar berbunyi,kita akan mudah terkejut... tapi kan,, aku tak guna pun function ni sebab aku mudah terkejut bila melodi tu berbunyi.. haha...

selain tu, kalau korang tengok gambar kat atas tu lagi, korang akan nampak yang Timely ni gak ada fungsi Cloud. Cloud ni berfungsi untuk connect dengan handphone kita yang lain.

haha.. itu je kot untuk kali ni... btw,, kalau korang sudi,, korang add lah aku kat instagram yerk... tekan je butang instagram kat belah atas kanan ni..

as-salam...

6 ulasan: